poniedziałek, 1 kwietnia 2013

Liebster award ;)

Jak dobrze wiecie dopiero zaczynam przygodę z blogowaniem, dlatego nominowanie mnie przez Avię do Liebster Award wywołało na mojej twarzy ogromny uśmiech i zachęciło do pisania kolejnych recenzji. Avia, jeszcze raz wielkie dzięki!



Pytania & odpowiedzi:
1) Czym kierujesz  przy wyborze książki?
Tak naprawdę to przy wyborze książki liczą się dla mnie dwie rzeczy. Pierwszą z nich, jest nazwisko autora - jeśli go znam lub został mi polecony przez znajomych, kupuję książkę w ciemno, nawet jeśli okładka rozpada mi się w rękach, a strony mają pozaginane rogi. Kolejnym czynnikiem jest okładka ;) Tak, wiem, "nie oceniaj książki po okładce", mnie jednak odpychają nieciekawe i sztampowe fotografie przedstawiające dwoje zakochanych, kiepsko wystylizowane wampiry, stop-klatki rodem z telenoweli czy nazwiska nieznanego nikomu autora na 2/3 strony. Widzieliście kiedyś okładkę "The Sense of an Ending"? Jakiejkolwiek książki Pratchetta? Nawet recenzowany przeze mnie kilka dni temu "Triumf owiec" przedstawia coś ciekawego i miłego dla oka współgrając z treścią opowiadanej nam historii.

2) Wolisz serie czy jednotomowe powieści?
Chyba nie ma to dla mnie większego znaczenia. Mam wrażenie, że w przypadku wielotomowych powieści nieco trudniej jest mi podtrzymać zainteresowanie danymi postaciami, jednak jeśli autor dokładnie przemyślał każdy tom, a nie pisze kolejne części "bo jakoś tak wyszło" to czemu nie. Osobiście trafiam na zdecydowanie więcej jednotomowych cegiełek, jednak każda dobra książka warta jest przeczytania, bez względu na jej wymiary.

3) Dokończ zdanie: "Czytając czuję się..."
... wolna, szczęśliwa, spełniona.

4) Jaka jest twoja ulubiona forma spędzania wolnego czasu?
Rzucanie ludźmi o podłogę. Dosłownie. Uwielbiam ju-jitsu i jak tylko będę mieć ku temu możliwości znowu zapiszę się na zajęcia ;) Z nieco spokojniejszych i mniej siniakotwórczych hobby - podróże, wałęsanie się po mieście z przyjaciółmi, filmowy wieczór przy pizzy.

5) Czy czekasz na jakąś książkę z utęsknieniem? Jeśli tak to na jaką?
Od kiedy zobaczyłam recenzję ostatniej książki Jagielskiej "Miłość z kamienia" już nie mogę doczekać się by dostać ją w swoje ręce, a ponieważ urodzinki już za kilka dni... Pewnie wkrótce będzie recenzja ;)

6) Kawa, herbata, czy kakao?
Kakao zdecydowanie odpada, a prawdziwa bitwa rozgrywa się w moim przypadku między kawą a herbatą, co może wydawać się dziwne, bo jeszcze kilka lat temu nie znosiłam smaku herbaty. Zmieniło się to od czasu podróży do Turcji i spróbowaniu tamtejszej şekerli çay, której po prostu nie można odmówić, serwowana jest bowiem o każdej porze dnia i nocy, bo przyszli znajomi, bo oglądamy film, bo jest śniadanie, bo wyszliśmy na spacer...  Po pobycie w Wielkiej Brytanii polubiłam również herbatę angielską - każda podróż pod znakiem nowej herbatki. Polecam również turecką kawę! I kawy z aromatem... Ech, dla mnie remis ;)

7) Film/książka, która Cię najmocniej wzruszyła?
"Moja dziewczyna" i "Błękitny zamek".

8) Lubisz oglądać seriale? Jeśli tak to jakie?
Kiedy szalałam na punkcie zrzucenia kilku kilogramów ćwiczyłam przed telewizorem kilka godzin dziennie oglądając wszystkie możliwe seriale - podajcie nazwę, a pewnie widziałam. Obecnie trzymam się tylko "Gry o tron", "Chirurgów" oraz "The Big Bang Theory". Do niedawna lubiłam również "The Walking Dead" ale komiksy są zdecydowanie ciekawsze (nie mówiąc już o niezrozumiałych zmianach w fabule, które zastosowali panowie z tv).

9) Piosenka, która chyba nigdy Ci się nie znudzi
Każda się z czasem nudzi, co nie znaczy, że nie wracam do nich po jakimś czasie ;) Utwory Pink Floyd, Queen, Fun, Flight of the Conchords, Brodki... i wiele wiele innych.

10) Dokończ zdanie: "Pisze recenzje, ponieważ..."
... nie chcę już zamęczać znajomych moim gadaniem, a jednak czuję potrzebę podzielenia się z innymi moimi wrażeniami na temat przeczytanych książek. Poza tym to świetna zabawia i kolejny sposób na poznanie ciekawych osób.

11) Czy jest jakieś miejsce na świecie, które pragniesz zobaczyć? Jeśli tak to jakie?
Jeśli czasu starczy, to chcę zobaczyć wszystkie magiczne zakątki świata zarówno te, znajdujące się tuż za płotem, jak i te godziny lotu od domu - Nową Zelandię, Hiszpanię, Maroko, Egipt, Japonię, Rosję, Francję, Indie, Malediwy i wiele innych. Kultury, języki, ludzie. Warto zobaczyć wszystko!

 
https://www.facebook.com/SubscribeIfLoveTravel?ref=ts&fref=ts


Hmm, a teraz najtrudniejsza część, czyli znalezienie blogów, które mogę sama nominować. Avia, kilka Twoich pytań przypadło mi do gustu, więc mam nadzieję, że nie obrazisz się jak kilka sobie przywłaszczę. Blogi, które wybrałam to:

http://inna-perspektywa.blogspot.com/
http://dusza-ksiazki.blogspot.com/
http://dom-z-ksiazkami.blogspot.com/

Moje pytania do Was:
1. Po jakie książki sięgasz najczęściej?
2. O jakiej porze dnia czytasz najchętniej?
3. Kto jest Twoim ulubionym autorem?
4. Czym kierujesz się przy wyborze książki?
5. Czy czekasz na jakąś książkę z utęsknieniem? Jeśli tak, to na jaką?
6. Jaka jest Twoja ulubiona pora roku?
7. Gdzie chciałabyś spędzić nadchodzące wakacje?
8. Jaka jest Twoja ulubiona część świata?
9. Czy lubisz gry komputerowe? Jeśli tak, jakie?
10. Jakiego języka obcego chciałabyś się nauczyć?
11. Jaki jest Twój ulubiony deser?



8 komentarzy:

  1. Dziękuję za nominację! Na nominację już odpowiedziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ,,Rzucanie ludźmi o podłogę"... boję się Ciebie. :)
    Oglądałam ,,Moją dziewczynę" i płakałam jak nie wiem co. Dzieciaki świetnie zagrały. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha, oj, pamiętam jak na treningach dziewczyny nie chciały ze mną ćwiczyć, bo kolejne układy sprawiały mi zbyt wielką przyjemność... Ale tak naprawdę, nie jestem aż tak groźna :D Cieszę się, że nie tylko ja ryczałam na filmie (i ten szalony bieg z salonu do łazienki, żeby tylko nikt nie widział mojego ryku) ;) Pozdrawiam xxx

      Usuń
    2. ;D Widziałam też drugą część, ale to już nie to samo...

      Usuń
    3. Hmmm... może jestem dziwna, ale drugą część widziałam wieki temu i pamiętam z niej tylko... błotko? Czy co to tam było ;)

      Usuń
    4. Ja pamiętam jakiś pierścionek czy kolczyki, które ta mała dostała od nowego chłopaka. :)

      Usuń
  3. Do you need free YouTube Views?
    Did you know that you can get these ON AUTO-PILOT AND ABSOLUTELY FREE by getting an account on Add Me Fast?

    OdpowiedzUsuń